Valitukset

Kun asiat menevät huonosti - muista jollain menee aina huonommin
Useilla matkustajilla jotakin ikävää saattaa sattua matkustettaessa, varsinkin pitkillä reissuilla. Bussista myöhästyminen, väärään junaan hyppääminen ja vieraasta kaupungista itsensä löytäminen saattavat olla seurausta esimerkiksi huonosta neuvosta, tai hassuista infokylteistä, joiden sanomasta ei hullukaan ottaisi selvää. Tämä on kuitenkin vain elämää ja osa matkantekoa! Ja saattaapa olla niinkin, että tällaisesta sattumuksesta seuraa reissusi parhaat seikkailut, koska päädyt tilanteeseen tai paikkaan, jonne et ikinä kuvitellut meneväsi.

Suurempien ongelmien sattuessa sinun täytyy olla varautunut, jotta tiedät miten toimia. Jos jokin menee pieleen esimerkiksi lentovarausten, seikkailumatkojen, hostellivarausten tai autonvuokrauksen kanssa, asiasta täytyy ilmoittaa välittömästi korvauksen saamiseksi. Ota tällöin yhteys esimerkiksi KILROYn matkamyyjään, matkanjärjestäjään, autonvuokrausyhtiöön tai muuhun asiaan liittyvään henkilöön.

Kannattaa muistaa, että jos jättää asian hautumaan pitkäksi aikaa, tai jopa siihen asti kunnes olet kotona, saattaa olla, ettei sinulle enää myönnetä korvauksia. Yritä aina hankkia asioista mahdollisimman hyvät dokumentit ja anna kirjallisissa raporteissa kaikki mahdollinen fakta, josta voi olla apua asian käsittelyssä. Useimmat ongelmat ovat selvitettävissä reissun päällä, kun taas jotkin toiset, kuten esimerkiksi riita-asiat täytyy ratkaista vasta kotona.

 MATKAN AIKANA:

 

Contact