KILROYn matkaehdot

Varaukset, jotka on tehty myymälässä, sähköpostitse tai puhelimitse.


Maksu ja matkadokumenttien toimitus

Noudata tarkkaan vahvistuksessa tai sähköpostissa olevia maksuehtoja. Matkasi vahvistuu vasta, kun KILROY on saanut maksusuorituksesi. Jos KILROY ei saa maksusuoritusta annettujen ehtojen mukaisesti, varaus peruuntuu. Varausmaksu tulee suorittaa varaushetkellä annettujen ehtojen mukaan ja loppumaksu aina viimeistään kaksi kuukautta ennen matkan alkua.

Myymälässä maksut hoidetaan pankkikortilla, luottokortilla tai laskulla. Puhelimitse/sähköpostitse varatuista matkoista toimitamme sähköisen laskun. Toimitamme matkadokumentit sähköpostitse elektronisina antamaasi sähköpostiosoitteeseen, lukuun ottamatta Kuuban turistikortteja sekä Japanin junapasseja. KILROY ei vastaa postissa hävinneistä matkadokumenteista, voit halutessasi saada postin kirjattuna maksamalla 10 euroa kirjauskuluja.


Muutokset ja peruutukset

KILROYn matkat räätälöidään aina matkustajan toiveiden mukaan ja niihin sovellettavat muutos- ja peruutusehdot riippuvat palvelukokonaisuuden sisällöstä. Mikäli et ole varma oman matkasi muutos- ja peruutusehdoista, olethan meihin yhteydessä ennen varauksen vahvistamista.


Lentoliput

Lentolippujen päivämäärää, matkustajaa tai reittiä ei pääsääntöisesti voi muuttaa. Mikäli lentolippu on muutoskelpoinen, siitä kerrotaan sinulle varausvaiheessa. Muutoksiin liittyy aina muutoskulu, joka määräytyy lentoyhtiön muutoskulujen ja paikkatilanteen mukaan. Lentoliput ovat pääsääntöisesti peruutuskelvottomia. Voit kuitenkin ostaa lippujesi turvaksi Matkaturvan, katso lisää alla. Tarkista oman lippusi muutos- ja peruutusmahdollisuudet.


Hotellivaraukset ja henkilöautovuokrat

Varauksen päivämäärää voi pääsääntöisesti muuttaa lisämaksusta. Peruutuskulut määräytyvät palveluntuottajan peruutuskulujen mukaan, lisäksi perimme käsittelykulun jokaisesta peruutetusta hotellista tai autonvuokrasta.


Matkaturva

Useissa tapauksissa voit ostaa matkasi turvaksi Matkaturva (Cancellation protection). Matkaturva oikeuttaa sinut perumaan lentosi viimeistään kolme arkivuorokautta ennen matkan alkua Suomesta ja saamaan rahasi takaisin lukuun ottamatta Matkaturvan hintaa, palvelumaksuja sekä mahdollisesti ostamiasi kortteja. Matkaturva kattaa myös henkilöautojen sekä hotellien peruutukset, mikäli varausvaiheessa ei ole toisin ilmoitettu. Matkaturva kattaa peruutukset, joita matkavakuutus ei kata. Matkaturva sisältää myös lentoyhtiön konkurssivakuutuksen.


Konkurssivakuutus

Voit ostaa lentojesi turvaksi konkurssivakuutuksen, joka takaa lentolippujesi takaisinmaksun mikäli jokin lippuusi merkityistä lentoyhtiöistä menee konkurssiin ennen matkaasi.


Muut tuotteet: Seikkailumatkat ja asuntoautovuokrat

Muutos- ja peruutustapauksissa noudatamme palveluntuottajan erityisehtoja ja perimme lisäksi toimistokulun. Kysy tuotekohtaiset ehdot meiltä. Seikkailumatkojen ja asuntoautovuokrien turvaksi ei ole mahdollista ostaa Matkaturvaa.

KILROYn oikeus perua seikkailumatka
Seikkailumatkoissa palveluntuottajalla on oikeus peruuttaa matka esimerkiksi vähäisen osanottajamäärän tai kohteessa ilmenneiden ongelmien takia. Peruutuksesta ilmoitetaan matkustajalle viimeistään 50 päivää ennen lähtöä tai kohteessa ilmenneiden ongelmien vuoksi perutuissa matkoissa mahdollisimman pian.


Yleiset matkaehdot

KILROY toimii välittävänä matkatoimistona ja matkoihin sovelletaan palveluntuottajan ehtoja sekä kulloinkin voimassa olevaa lainsäädäntöä. Mikäli kyseessä on valmismatka, siitä kerrotaan varauksen yhteydessä ja tällöin sovelletaan valmismatkalakia. Peruutusten ja muutosten osalta noudatetaan aina KILROYn matkakohtaisia ehtoja matkojen erityisluonteen vuoksi. Matkaehdot astuvat voimaan matkustajan tilatessa matkan. Matkustajaa sitova sopimus syntyy matkustajan maksaessa matkan tai osan siitä.


Opiskelija- ja nuorisolentolippujen erityisehdot

Osa KILROYn myymistä lentolipuista on tarkoitettu alle 26-vuotiaille nuorille sekä opiskelijoille, jotka ovat alle 27-35-vuotiaita (ikäraja riippuu lentoyhtiöstä). Varatessasi erikoishintaisen lipun vakuutat, että olet matkan alkaessa alle 26-vuotias ja sinulla on voimassaoleva nuorisokortti (IYTC/Euro26); tai että olet päätoiminen opiskelija, eikä ikäsi ylitä lentoyhtiön määräämää ylärajaa ja sinulla on voimassaoleva kansainvälinen opiskelijakortti (ISIC). Lippu on henkilökohtainen, eikä sitä voi siirtää toiselle henkilölle.

Opiskelija- ja nuorisolippuun tarvitset voimassaolevan ISIC- tai IYTC/Euro26-kortin. Voit ostaa kortin varauksen yhteydessä tai hakea korttia meiltä myös varauksen jälkeen. Sitoudut pitämään korttia mukanasi matkalla aina, kun matkustat erikoishintaisella lipulla, jonka olet ostanut joko suoraan KILROYlta tai sen jälleenmyyjältä. Kortin numero on lentolipussasi, lisäksi lentoyhtiö voi pyytää korttia nähtäväkseen. Jos kortti ei ole voimassa, kortin numero on eri kuin lipussa, tai kortti on väärennetty, on lentoyhtiöllä oikeus evätä pääsy lennolle tai laskuttaa lennosta uusi, täysi Economy-luokan hinta. KILROY ei vastaa näin syntyvistä kustannuksista tai vastuista.

KILROYn opiskelijalipun myyminen ulkomaille on kielletty. Tällä tarkoitamme sitä, että lippua ei voi myydä henkilölle, joka ei joko asu tai vieraile Suomessa. Lähdön pitää aina tapahtua lipun myyntimaasta (Suomesta). Jos asiakas on lähtenyt Suomesta pelkällä menolipulla, tarvitsemme menolipun numeron paluumatkan lipun myymistä varten.


Vastuuvapauslauseke

KILROY pyrkii pitämään tämän verkkosivuston tiedot ajan tasalla niin hyvin kuin mahdollista, mutta emme vastaa tiedoissa mahdollisesti ilmenevistä virheistä tai puutteista. Kaikki sivuillamme mainitut tuotteet, palvelut ja aineisto tarjotaan ilman takuuta saatavuuden, virheettömyyden, sisällön tai muun ominaisuuden suhteen. Emme myöskään takaa minkään tuotteen, palvelun tai aineiston soveltuvuutta johonkin tiettyyn tarkoitukseen, omistusoikeuksia tai kolmannen osapuolen oikeuksien rikkomattomuutta.

Lentolippu on henkilökohtainen ja voimassa vain lentolipussa näkyvään kuljetukseen, lähtöpaikkakunnalta sovittujen välilaskupaikkakuntien kautta lopulliseen määräpaikkaan. Asiakkaan maksama hinta perustuu lentoyhtiön tariffiin ja on lentolippuun merkittyä kuljetusta varten. Lentolippu muodostaa keskeisen osan asiakkaan lentoyhtiön kanssa tekemää kuljetussopimusta. Lentolippua ei hyväksytä ja se menettää arvonsa, ellei sitä käytetä lentolipun määrittelemässä järjestyksessä.


Asiakkaan vastuu

Asiakas on vastuussa siitä, että saamamme tiedot ovat oikeita. On tärkeää, että nimi on kirjoitettu samoin kuin se ilmenee passissa. Mikäli nimi on kirjoitettu väärin tai muutoin kuin passissa, asiakas vastaa lipun uudelleenkirjoituksesta koituvista kuluista. Tuplavaraukset ovat kiellettyjä, ja jos asiakkaalla on useita varauksia samalle päivälle, oletamme että viimeisin on oikea ja peruutamme muut.

Matkustaja on vastuussa kaikkien tarvittavien matkadokumenttien (passin, viisumin, kauttakulkuviisumin jne.) ja rokotusten hankkimisesta samoin kuin niihin mahdollisesti liittyvien dokumenttien esittämisestä. Ajantasaiset määräykset tulee tarkistaa kunkin maan viranomaisilta. Myös kauttakulkumaiden säädökset tulee tarkastaa.

KILROY ei vastaa vahingosta, joka matkustajalle aiheutuu, mikäli hänen matkansa estyy puutteellisten matkadokumenttien vuoksi, eikä korvaa käyttämättä jääneen matkan arvoa. Matkustajalla on velvollisuus tarkistaa paluukuljetustaan koskevat tiedot. Ilmoittautuminen lähtöselvitykseen on tehtävä hyvissä ajoin. Matkustaja on vastuussa viranomaisten, lentoyhtiön tai jälleenmyyjien asettamien lakien ja säädösten noudattamisesta. KILROY ei vastaa vahingoista, joita syntyy näiden laiminlyönneistä.

Suosittelemme ehdottomasti matkavakuutuksen ottamista; saat sen KILROYlta! Jos sinulla on voimassa oleva vakuutus, tarkista sen kattavuus. Mikäli matkustat KILROYn välittämällä seikkailumatkalla, on matkavakuutus pakollinen. Matkustajan velvollisuus on tarkistaa, että kaikki muodollisuudet koskien maahantulo- ja kauttakulkuviisumia, passia ja rokotuksia on hoidettu ennen lähtöä Suomesta. Joissain maissa maahan pääsyn edellytys on, että matkustajalla on valmiiksi ostettu lippu maasta poistumista varten.

Jos matkustusasiakirjat ovat puutteellisia, lentoyhtiöllä on oikeus evätä pääsy lennolle. KILROY ei vastaa vahingosta, joka matkustajalle aiheutuu, mikäli hänen matkansa estyy puutteellisten matkadokumenttien vuoksi, eikä korvaa käyttämättä jääneen lipun arvoa.
Matkustajan tulee myös tutustua kohteen olosuhteisiin ja turvallisuustilanteeseen esimerkiksi Ulkoministeriön ja Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen verkkosivuilla.


Käyttämättä jääneet palvelut

Etukäteen varatuista ja käyttämättä jääneistä palveluista ei suoriteta takaisinmaksua. Huomaathan myös, että mikäli jätät käyttämättä osan lentolipustasi, lentolippu peruuntuu jäljellä olevilta osin kokonaan.


Lentokenttäverot ja muut matkustajamaksut

Lentolippuun sisältyy nykyään yhä enemmän veroja. Suurin osa veroista peritään lentolipun oston yhteydessä ja osa lähtöveroina vasta paluulennolle lähdettäessä käteisenä, riippuen maasta mihin matkustetaan. Paikalliset lisämaksut kuuluvat matkustajan itsensä maksettaviksi. Pääsääntöisesti maksuksi käy vain käteinen. Lentokenttäverot on sidottu valuuttakursseihin, ja ne saattavat muuttua.


Kuljetusyhtiön vastuu

Lentomatkat lennetään reittivuoroilla turistiluokassa, ellei toisin ole sovittu. Kuljetusyhtiöt ovat vastuussa matkustajista ainoastaan kuljetuksen aikana kuljetusehtojen edellyttämällä tavalla. Mikäli sinulla on kaksi erillistä kuljetussopimusta (2 tai useampia erillistä lentolippua), kukin kuljetusyhtiö vastaa vain omasta osuudestaan. Lisäksi matkatavaroiden kuljetuksessa sovelletaan kulloinkin voimassa olevia määräyksiä.


Yksityisyyden suoja

Keräämme verkkosivustomme kävijöistä tietoa vain sisäisiin tarkoituksiin. Tietoja ei välitetä tai myydä eteenpäin. KILROY pidättää itsellään oikeuden käyttää evästeitä, jotka tunnistavat toistuvat käynnit sivuillamme tietyiltä tietokoneilta. Evästeet auttavat meitä samaan tietoa siitä, mikä kiinnostaa asiakkaitamme sivuillamme eniten. Evästeen käyttöä ei liitetä nimeesi, sähköpostiisi tai meille antamiisi muihin henkilökohtaisiin tietoihin.


Oikeudet

Kaikkien sivuillamme esiintyvien nimien, logojen, tuotemerkkien ja liiketunnusten oikeudet kuuluvat KILROYlle. Sivujen sisältö on KILROYn tai tuottajiemme omaisuutta ja sitä suojataan tekijänoikeuslailla. Kaiken sivuillamme esiintyvän aineiston luvattomasta käytöstä voi seurata vahingonkorvausvaatimuksia. Verkkosivustomme käyttämiseen sekä asiakkaan ja KILROYn välisiin sopimuksiin sovelletaan Suomen lakia.


Virheilmoitukset ja valitukset

Matkaa koskevat valitukset ja huomautukset on tehtävä kohtuullisessa ajassa KILROYlle. Virheestä, joka voidaan korjata matkakohteessa, on ilmoitettava KILROYlle tai KILROYn paikalliselle yhteistyökumppanille niin pian kuin mahdollista. Virheenä ei pidetä myöhästynyttä saapumista matkakohteeseen tai aikaisempaa paluumatkaa, jos muutos johtuu KILROYsta riippumattomista syistä. Matkaa koskevat korvausvaatimukset on tehtävä kirjallisesti viimeistään kahden kuukauden kuluessa matkan päättymisestä.

Jos haluat tehdä valituksen meiltä ostamastasi tuotteesta tai sinulla on mitä tahansa huomautettavaa mahdollisista epäjohdonmukaisuuksista varauksesi tai ostoksesi osalta, ota meihin yhteyttä. Jos et ole tyytyväinen tarjoamaamme ratkaisuun, voit aina viedä asian eteenpäin Euroopan komission Verkkovälitteiseen riidanratkaisu –palveluun, jossa ratkaistaan sähköisen kaupankäynnin riitatilanteita.

Valvova viranomainen


Kuluttajavirasto
Haapaniemenkatu 4 A 7, 7 krs
00531 HELSINKI

Vastuullinen matkatoimisto:
OY KILROY Finland AB
Kaivokatu 10 A
00100 HELSINKI
Puh: 09 - 680 78 200
Internet: www.kilroy.fi
Asiakaspalaute: [email protected]
Merkitty kaupparekisteriin, Y-tunnus 0115306-8
Valmismatkaliikerekisteri Kuvi: 3183/00/MjMv


Päivitetty 5.6.2015 

KILROYn matkaehdot 5.6.2015 asti

Contact